Orkaan Dreiging Case Study

Mon, Jul 13, 2009

Internet Marketing

Van 18 Juni tot 4 July waren mijn vriendin Katja en ik op vakantie in Curaçao. Onderweg naar het strand kwamen we onderstaande reclamezuil tegen…

curacao-orkaan-billboard

Ik zat achter het stuur en vroeg Katja snel om al rijdend een foto te maken. En het was haar gelukt.

Nu kan ik het met jullie delen, want er zitten een aantal krachtige marketingtechnieken in ‘verscholen’ die je direct kunt toepassen in je eigen business.

Geloof me; bovenstaande ‘banner’, reclamezuil, billboard of hoe je het ook wilt noemen is FENOMENAAL!

Zo’n beetje alle marketingprincipes zitten er in…

  • Zo kun je de AIDA-formule direct ontdekken
  • En het gebruik van POWER-woorden (in dit geval: gerust)
  • Daarnaast wordt er ingespeeld op één van de best verkopende emoties: ANGST (en in dit geval de angst om iets kwijt te raken, te moeten missen)

Maar er is nog iets wat SUPER-krachtig is en waar heel handig gebruik van wordt gemaakt.

Laat me hieronder weten wat je nog meer opvalt aan deze super-krachtige reclame boodschap, dus wat je er nog meer goed vindt – EN – (nog belangrijker) leg uit middels een onderbouwing WAAROM dat zo krachtig is!

Als jij het weet krijg je 1 uur Skype Consultancy ter waarde van €250,- cadeau!

(Of je nu een beoordeling wilt van je Adwords instellingen, of van je SEO pagina’s, tips voor een betere e-mailcampagne wilt ontvangen, advies wilt voor je Web 2.0 uitdagingen of wat dan ook – dat ene uur mag je me van alles vragen op het gebied van Online Marketing - het gesprek wordt opgenomen en direct nagezonden op mp3 zodat je het daarna nog eens rustig kunt naluisteren).

Dus wat valt je op en is superkrachtig naast bovenstaande reeds genoemde marketingtechnieken.

Laat hieronder jouw reactie achter… en WIN* dat ene uur GRATIS Skype Consultancy van mij

(*winnaar wordt bekend gemaakt op dit blog aanstaande vrijdag 17 July om 23:00u - de deelnemers van mijn 3 Daagse Internet Marketing Workshop van afgelopen weekend zijn uitgesloten van deelname, omdat zij het antwoord al weten)

Ik was even vergeten dat ik op 17 july een Info Avond had. Daarom is het posten van de uitslag iets later geworden. Maar check onderstaande video. Ik garandeer je dat er voor iedereen iets waardevols in zit!

En de winnaar is…

Onderstaande video is gepost op 18 july om 11:20u

Klik Hier Om De Firefox SEO Plugin Te Downloaden (klik daarna op ‘toestaan’)


-

60 Responses to “Orkaan Dreiging Case Study”

  1. patrick Says:

    ik denk dat het te maken heeft met history van 1851 tot
    2007 of te wel hij komt zeker weten verzeker je maar!

  2. Barbara Says:

    nou ik dacht eigenlijk: In Curacao zou je toch een Engels-talig bord/reclame verwachten? Maar met opzet natuurlijk voor de Nederlandse toeristen die dan eventueel gelijk dat nummer gaan bellen van Fatum om zich een een “extra” verzekering aan te smeren..jij wilt ook veilig zijn en je eigendommen niet kwijt!Dus omdat het zo vertrouwd lijkt misschien?: je bent in een vreemd land ziet een waarschuwing(speciaal in het Nederlands voor jou als Nederlander) en denkt dus dat die persoon jou wilt helpen, een vertrouwd Nederlands persoon…
    In principe gaat het dus om vertrouwen op te wekken..
    Is dit het???
    Groetjes van Barbara.

  3. peter Says:

    de witt tekst is krachtig zowel overdag als s’nachts.
    Kom je in je auto langs dan spring de witte kleur eruit en trekt zo de aandacht

  4. Jop Says:

    Appelerend op pseudo objectieve historische statistieken en feiten, suggereren dat je bezittingen er gewoon aan gaan. Alleen goed verzekering als enige uitweg.

  5. Renée Says:

    De boodschap lijkt onderbouwd door wetenschappelijk onderzoek door de data die erboven staan: n.l. de orkanen razen al vanaf 1851 tot nu toe dezelfde route, onontkoombaar zul je er dus mee te maken krijgen.

  6. anthony Says:

    Ik denk dat het om de bovenste zin en de opsomming van de orkaan namen gaat.
    North Atlantic huricane history 1851-2007 en onderaan de tekeing staat een opsomming van orkaan namen.
    Is volgens mij een soort van testimonial om aan te tonen dat het om bewezen feiten gaat.

    grtz

  7. Marlies Says:

    ze gebruiken wetenschap uit het verleden om vertrouwen te creeren en vragen om nu actie te ondernemen met bel gerust….

  8. Bart Says:

    Laten we bovenaan beginnen:

    “north atlantic hurricane history 1851-2007″

    Dit geeft geloofwaardigheid en belangrijkheid aan de banner. Dus je kan er van op aan dat er idd een orkaan op je gaat afkomen tussen juni en nov.

    Van Juni t/m November…
    gecombineerd met: de ene na de andere orkaan dreiging..

    Vermits dat deze banner in juni.(?) wordt weergegeven, zorgt er voor dat lezer NU wordt aangezet tot actie. In dit geval Fatum contacteren.

    Hoe langer je wacht hoe meer kans je hebt om een orkaan over je heen te krijgen.

    Deze boodschap zal niet weergegeven worden in januari of februari, om dit de mensen de ruimte en tijd geeft om later wel eens contact op te nemen (=nooit)

    Het andere leuke aan deze is:
    “zijn uw eigendommen wel goed verzekerd?” gevolgd door ‘bel gerust even Fatum’

    eerst is dit doelgericht.. naar mensen die “eigendommen” bezitten en dus een verzekering nodig hebben.

    En ten tweede doet het de lezer nadenken over zijn verzekering…en als ze enige onzekerheid of twijfel voelen kunnen ze gerust ff Fatum contacteren om die twijfels uit te klaren…

    In spelen op verschillende emoties.. zet mensen tot actie.

    En idd een heel goede banner

    Greetz

    Bart

  9. peter Says:

    de orkaan spreekt voorzich als medeaandacht maar de krachtige tekst spreekt veel meer. Hij heeft een functie zowel als s’nachts

  10. Marten Says:

    Een hele mooie reclame! Heel sterk, voor meer van zulk soort marketing trucs zou je een kijkje moeten nemen op http://www.tednicholas.nl of http://www.tednicholas.com

  11. Frits Says:

    Wat ook aanspreekt is de tijdslimiet VAN JUNI T/M MOVEMBER. Deze vermelding geeft de toeschouwer extra stimulans snel te reageren!

  12. Lia Kortland Says:

    Ze geven direct een oplossing voor het probleem!

    Door eerst duidelijk een angst te creëren, dit kan ook U overkomen. Echter ze nemen de angst gelijk weg door met een oplossing te komen. ( gewoon even een verzekering afsluiten en Uw zorgen zijn voorbij )

    Groeten,
    Lia

  13. Rudy Peeleman Says:

    Zijn uw eigendommen wel goed verzekerd.
    Het in vraag stellen van uw verzekering spreekt iedereen aan en geeft een groot deel van de lezers een twijfelgevoel waardoor ze verplicht worden om na te denken en omdat de twijfel er is zijn ze wel verplicht om te bellen en info te vragen ter geruststelling, dus daar gaan we dan weer naar een ander powerwoord ( gerust )

  14. Stefan Says:

    Curacao is omcirkeld. Hierdoor wordt benadrukt dat hier veel orkanen voorkomen. Dit boezemt nog meer angst in bij de mensen, dat de orkanen vooral daar zullen komen.

  15. Duca Says:

    Ik denk dat de cirkeltjes erg belangrijk zijn…”Kijk eens, de orkanen gaan precies over de plek waar JIJ woont!” Verzekeren is dus erg belangrijk (en dus zeker niet overbodig)

  16. maurice Says:

    het is het rooie denk ik groetjes maurice

  17. eric v bergen Says:

    ik weet het niet zeker maar al die woordjes die boven zijn uw eigendommen wel verzekerd staan,

  18. Tom Says:

    Hoi Casper,

    Er wordt gebruik gemaakt van een verhelderende sataliet foto die de indruk geeft van wetenschappelijke info. De verhelderende kaart die extra informatie laat zien, maakt duidelijk dat de kans op een orkaan op de eilanden reëel is. Dit geeft de indruk van goed onderzoek, en daarmee een degelijke aanbieding.

    Ik zou bijna een verzekering afsluiten, ware het niet dat ik er geen optrekje heb… :-)

  19. banks Says:

    wat ik er goed aan vind is dat het gelijk je aandacht neemt en doormiddel van een plattegrond foto met 2 stippen dat moeten duiden op “orkanen” lijkt dit een echte dreiging en je bent automatisch geintereseerd om verder te lezen. het is krachtig omdat mensen altijd zoals u zei reageren op ANGST en dit bord lijkt op een waarschuwing voor dreigende orkanen, na het lezen van dit bord heb je wel een orkaandreiging in je achterhoofd en ga je nadenken wat als?? en dus ben je eerder geneigd om te reageren op dit bord en bovengenoemde fatum te bellen voor informatie en dergelijke.

    hopelijk zit ik en beetje in de goede richting zo niet, dan zou ik er graag achter willen komen

    groetjes

  20. Jimmy Says:

    Ik denk de rode kleur en dan voornamelijk de rode orkaan, rood is toch de kleur voor gevaar waardoor je nog meer aanduid dat het nodig is om je te verzekeren omdat het zo gevaarlijk is.


Leave a Reply